4 tips voor een professionele zakelijke foto die je bedrijf goed vertegenwoordigt

Een professionele foto kan enorm van belang zijn, vooral als je de foto wilt gebruiken op LinkedIn, voor op je Cv of voor op je website. Maar wat kan er nou wel en wat is nou echt een no-go? In dit blogartikel lees je alle tips! 

Waar gebruik je een professionele zakelijke profielfoto?

Vandaag de dag is social media niet meer weg te denken. Zo is LinkedIn een belangrijk online platform op zakelijk gebied. Hier is het eerste waar bedrijven naar kijken vaak je profielfoto. Het is dus belangrijk dat je foto representatief is. Wil je een portretfoto gebruiken voor op de website van je bedrijf? Gebruik hier dan ook een professionele en zakelijke foto, die ook het bedrijf goed vertegenwoordigt. Een duidelijke huisstijl voor al je beeldmateriaal zal daarnaast je bedrijf versterken. Bovendien zal een persoonlijk en representatief beeld van je zaak, meer binding en vertrouwen creëren. kiezen voor foto’s van mensen die echt bij je werken. Maar hoe maak je een professionele zakelijke profielfoto? 

Tip 1: Denk aan de juiste kleding

Het is belangrijk dat je de juiste kleding aantrekt voor op de foto. Je kleding moet dan ook passen bij jouw functie en het werk wat je verricht. Maar trek wel kleding aan wat echt bij jou past en waar jij je goed in voelt. Doe bij voorkeur effen kleding aan, zodat de foto niet te druk oogt.

Tip 2: Kies de juiste achtergrond

Zorg ervoor dat je achtergrond zo neutraal mogelijk is. Ook is het belangrijk dat je een achtergrond gebruikt wat bijvoorbeeld past bij je beroep. Gebruik dus geen vakantiefoto met een drukke achtergrond, maar kies voor een rustige achtergrond. Dit zorgt ervoor dat jij centraal staat in de foto en dat alle aandacht naar jou gaat. 

Tip 3: Gebruik het juiste formaat zodat je herkenbaar bent

De foto die je maakt moet wel het juiste formaat bevatten, zodat mensen jou wel kunnen herkennen. Gebruik bijvoorbeeld een portretfoto zodat je gezicht goed zichtbaar is. Een foto van verder weg is hier dus niet zo handig om te gebruiken. Zorg er ook voor dat je een foto gebruikt waar je alleen op staat, dus geen groepsfoto. 

Tip 4: Een goede uitstraling

Niet alleen de juiste kleding, de achtergrond en het formaat zijn belangrijk, maar ook je houding en je uitstraling op de foto. Zorg voor een ontspannen houding en probeer rechtop te staan. Let daarnaast ook op je gezichtsuitdrukking, kies bij voorkeur een foto met een oprechte glimlach. Door te lachen op de foto oog je meer benaderbaar voor mensen. Zorg er ook voor dat je in de camera kijkt wanneer de foto wordt gemaakt. 

In deze online wereld, is het plaatje heel belangrijk. Het is het eerste wat binnen komt bij mensen. Welke visuele indruk maak je? Goede foto’s op je website zullen bijdragen aan een professionele uitstraling van je bedrijf! Zo maak ik foto’s van werknemers, werkgever(s), of teamfoto’s, maar ook productfoto’s. Dit kan op kantoor bij je eigen werkplek.

Fotoshoot City Laser Company 

Zo was één van de fotoshoots voor City Laser Company, waar ik ook gebruik heb gemaakt van productfotografie, om het bedrijf goed te vertegenwoordigen met het beeldmateriaal. Ook heb ik van de werknemers een portretfoto gemaakt. Wil je professionele bedrijfsfoto’s laten maken door een fotograaf, die je bedrijf goed vertegenwoordigen? Bekijk dan mijn website voor meer informatie met betrekking tot professionele fotografie voor je bedrijf: https://www.leoniekuizenga.nl/fotografie-bedrijf/

Professionele foto’s voor jouw social media story’s

instagram